3 redenen om met uw Horeca-concept de weg op te gaan
 

Van wereldsteden naar kleine dorpen, food trucks zijn niet meer van het straatbeeld weg te denken, intussen het hele jaar door maar wat betekent deze food truck rage voor bestaande en aankomende horeca uitbaters? Mogelijkheden! Van lage operationele kosten tot de perfect gelegenheid om uw concept en merk naar buiten te brengen. Food trucks kunnen u helpen een jump-start te maken in uw carrière als chef of uw bestaande uitbating aan een breder publiek voor te stellen. Speelt u met het idee om met uw eigen restaurant de weg op te gaan? Hier zijn de 3 voornaamste redenen waarom u er voor zou moeten gaan.

  1. Lage opstartkosten

Het maakt niet uit welk argument u op tafel legt, een food truck kost altijd minder geld dan een restaurant. Een eigen food truck dat aan al uw persoonlijke wensen voldoet kost circa 20.000 euro. Natuurlijk kunt u ook voor een paar duizend euro zelf een oud busje op de kop tikken of er één huren. Ter vergelijking, een McDonald’s pand kost gemiddeld 650.000 euro.

Huur, personeel, keukenmateriaal, borden, bestek en linnen zijn essentiële aankopen voor elk restaurant. Maar wanneer u een food truck begint heeft u veel van deze dingen niet nodig. Alleen de food truck zelf kost al minder dan een jaar lang huur. Laat staan wat u bespaart op personeel en keukenspullen. Bovendien heeft u een beknopt menu, wat zorgt voor lagere operationele kosten.

  1. Nieuwe markten veroveren

Mobiel zijn is één van de beste eigenschappen van het hebben van een food truck. En hoewel sommige steden restricties opleggen en om vergunningen vragen, zijn de wielen van de bus uw beste vriend. Of het nu een druk park, het strand of een festival is, u bent ter plaatse. U kunt overal uw merk uitdragen en uw bereik is enorm. Bovendien kunt u zo een weg inslaan naar een nieuw marktsegment.

Door de jaren is de food truck markt natuurlijk competitiever geworden. Wilt u er bovenuit springen? Dit doet u met uw logo, stickers of schilderwerk op uw bus, iets zijn wat mensen zullen onthouden. Ook kunnen leuke Instagram-waardige verpakkingen of mooi gepresenteerde gerechtjes voor een boost zorgen op social media. Een goede social media strategie doet de rest. Gebruik Foursquare om mensen op de hoogte te brengen waar u staat, plaats snapshots van de gerechten op Instagram en gebruik Facebook voor winacties, menu updates en klantenservice. Zo houdt u uw klanten en potentiële gasten op op de hoogte en betrokken.

  1. Experimenteer met uw concept

Test-keuken voor nieuwkomers

Als u nieuw bent in de restaurantbranche begin dan met een eigen food truck waarmee u eerst naam kunt maken. Zie het als een test-keuken op wielen. U kan uw creativiteit kwijt door bijvoorbeeld aparte combinaties uit te proberen of een nieuwe keukens uit te proberen. Of geef uw eigen draai aan klassieke gerechten. En het beste is, u kunt een succesgerecht meteen als signature dish bestempelen. En als het niet lukt? Dan probeert u toch gewoon iets anders? Hoe u weet of het een succes is? Hang uit uw raampje en vraag het aan voorbijgangers.

Ook bestaande Horeca uitbaters van restaurant-trainteur-snackbar, kunnen experimenteren. Gebruik uw meest populaire gerechten om de aandacht te trekken, stuur uw beste menu-items op tour langs verschillende steden. Hiermee bereikt u een nieuw publiek en lokt u ze naar uw bestaande uitbating toe. Zo ziet u ook meteen welke wijken of steden wellicht interessant zijn als nieuwe locatie om uw restaurant uit te breiden.

Naast dat een mobiele keuken u de mogelijkheid geeft om buiten de gebaande paden te gaan biedt het nog meer mogelijkheden. Verzorgt u wel eens catering voor evenementen? Dat gaat natuurlijk veel makkelijker vanuit uw eigen food truck. U heeft altijd de juiste keukenapparatuur mee en bovendien zien mensen heel duidelijk welk restaurant het eten serveert. Uw concept reist namelijk altijd met u mee.

 
  • Copyright
    www.horecaconceptservice.be
  • Design by
    www.wacowebdesign.be