Dé 20 interieurtrends voor 2020


  1. Concepten die comfort en kwaliteit in eten en verblijf bieden. Daar waar ze bereid zijn te luisteren naar de gast en snel anticiperen op de wens van de gast.
  2. De 'One Trick Pony's': concepten die met één product komen en daar heel succesvol in zijn, bijvoorbeeld Balls & Glory, Poule & Poulette, Bavette en nog veel meer...., ook vegan is in opkomst als niche.
  3. Grote restaurants worden steeds kleiner. Het gaat meer om intimiteit en niet meer het massale.
  4. Kleine gespecialiseerde restaurants. Privésfeer-restaurants met alleen een koppel als personeel, zodat kwaliteit gegarandeerd is en er echt communicatie tussen gasten en personeel komt.
  5. Foodhallen: er gebeurt al veel op het gebied van foodhallen en in België niet steeds succesvol doch er zit nog veel rek in. Too Many Agencies is bijvoorbeeld bezig met een project: een foodmarkt in Londen met alleen maar sterrenrestaurants als uitbaters, zoals Noma Copenhagen en Le Cirque New York. Echt elegant met topmaterialen en heel veel afwisseling. Het blenden van stijlen wordt hier heel duidelijk. Naast Mechelen (De Vleeshalle) is er ook in Brussel centrum de Foodmarket Wolf open gegaan.
  6. Mixed use-concept: werken, winkelen, ontmoeten, sporten en ontspannen. Mixed use gaat efficiënter om met ruimte, doordat verschillende mensen op verschillende momenten op de dag dezelfde ruimte gebruiken.
  7. 'Je thuis zijn' verleggen naar de horeca. Alles wat je thuis ook verwacht, wil je in de hospitality terugzien. Goede ontvangst, wow-factor, bar en koffiehoek met gelijk ook een restaurantfunctie en na het eten borrelen aan de bar in dezelfde ruimte of juist een extra beleving op grote hoogte of in een andere ruimte.
  8. Zaken waarbij een bepaalt thema consequent en overal is doorgevoerd.
  9. Bedrijven die speciale bieren en kwaliteitswijnen schenken. Deze zorgen voor een premium gevoel bij de gasten.
  10. Daar waar een keuze wordt gemaakt. Dus bijvoorbeeld geen uitgebreide menukaart met álles erop, maar een simpele kaart met een goede kwaliteit.
  11. Concepten waarbij de ondernemer naar zijn innerlijke stem luistert en niet wordt beïnvloed door trends en de markt.
  12. Optimisme: donker en rauw maken plaats voor kleurrijk, grafische lijnen, vervreemde vlakverdelingen, hightech en minimalisme. Alles kan, er is geen heersende stijl.
  13. Een uniek interieur waarin zelfontworpen elementen zitten.
  14. Verhorecalisering: de wereld is één grote speelplaats, mede door de 24-uurseconomie.
  15. Nieuwe vertalingen van bestaande concepten of het terugbrengen van oude vergeten concepten.
  16. Grote diversiteit aan belevingen door onder andere shop-in-shopconcepten.
  17. Vrouwelijk interieur: ronde vormen met lichte kleuren en mooie materialen, zoals natuursteen.
  18. Veel aandacht voor tafelaankleding: van messing bestek tot aan kristallen glazen.
  19. Echtheid. Geen concepten zonder inhoud, maar zaken met een puurheid: echte materialen, echte ingrediënten en echte kennis.
  20. Interieur met comfort, een luxe uitstraling in een rustig kleurenpallet.
 
 
 
 
  • Copyright
    www.horecaconceptservice.be
  • Design by
    www.wacowebdesign.be